Estetska kirurgija, otorinolaringologija, centar za proširene vene, Med Contour, Regen ACR Estetska kirurgija, otorinolaringologija, centar za proširene vene, Med Contour, Regen ACR

Usluge

Vaginalni iscjedak

Zdrava vagina proizvodi sekret koji je vlaži i održava čistom. Vaginalni sekret (iscjedak) normalna je pojava kod spolno zrelih žena i najčešće je proziran ili bjelkast, a osušen na donjem rublju može biti žućkast. Izgled sekreta mijenja se tijekom različitih faza menstruacijskog ciklusa, trudnoće, emocionalnog stresa, promjene načina prehrane, uzimanja različitih lijekova ili tijekom spolne uzbuđenosti.

pH vrijednost rodnice je kisela, što je štiti od pojave infekcije. Tijekom različitih faza menstruacijskog ciklusa mijenja se i pH vrijednost u rodnici, pa je tako najniža neposredno prije i tijekom menstruacije, kad su i infekcije najčešće.
Vaginalne infekcije jedan su od najčešćih problema s kojima se susreću spolno zrele žene. Vaginitis, vaginoza i kolpitis različiti su termini koji označavju isto stanje - upalu rodnice. Upalu mogu izazvati različiti mikroorganizmi, najčešći uzročnici upale, ali i kemijski ili fizikalni podražaji. Do upale dolazi zbog promjene ravnoteže između bakterija koje se normalno nalaze u rodnici spolno zrele žene, i zbog hormonalnih promjena. Uzroci koji dovode do neravnoteže mogu biti višestruki: uzimanje različitih lijekova (npr. antibiotika), prečesta upotreba intimnih kupki, kontraceptivi (oralni ili lokalni), emocionalni stres, seksualno prenosive bolesti ili česta promjena seksualnih partnera.

Najčešći znaci vaginalne infekcije su:
•    obilan vaginalni iscjedak neugodna mirisa (miris pokvarene ribe)
•    promjena boje vaginalnog iscjetka (bijeli, sirast, zelenkast, žućkasto-zelenkast)
•    svrbež i peckanje u predjelu spolovila
•    bol u donjem dijelu trbuha
•    osjećaj nelagode i peckanje tijekom mokrenja
•    bol tijekom spolnog odnosa (dispareunija)
•    osip ili bradavice u blizini vaginalnog otvora.

Neke upale u početku nemaju simptoma (npr. klamidija). Na vrijeme uočena i liječena infekcija može spriječiti kasnije komplikacije. Neprepoznata, neliječena ili nedovoljno liječena infekcija  može se proširiti na druge dijelove reproduktivnog (spolnog) sustava i izazvati ozbiljne posljedice (npr. djelomičnu ili potpunu neprohodnost jajnika).

VAŽNO!!!

Neliječena upala rodnice može u trudnoći može dovesti do preranog poroda, niske porođajne težine djeteta i drugih komplikacija!!!!